Bliv sponsor på Højtidskalenderen 2016

I 2016 lancerer vi den populære 'Højtidskalender' under overskriften 'Mangfoldighed Skaber Værdi'. Vi leverer et funktionelt værktøj, positiv eksponering af vores sponsorer og og et stærkt budskab om, at mangfoldighed er værdsat og værdifuldt i dansk erhvervsliv. Skal din virksomhed være medafsender i 2016?

I 2016 tager Højtidskalenderen afsæt i kampagnen #MangfoldighedSkaberVærdi. Foreningen Nydansker vil i samarbejde med erhvervslivet føre en kampagne under hashtagget #MangfoldighedSkaberVærdi med henblik på at styrke budskabet om, at danske virksomheder ser indvandrere og flygtninge som en værdifuld ressource.

Billederne i kalenderen vil vise virksomhedens direktør og eventuelt medarbejdere. Direktøren holder et skilt i form af et A3 ark, hvor der står #MangfoldighedSkaberVærdi og derunder et udsagn om, hvorfor mangfoldighed skaber værdi i netop jeres virksomhed. Et eksempel på dette kunne være:

#MangfoldighedSkaberVærdi

I [virksomhedsnavn] skaber mangfoldighed innovation

Vil din virksomhed eller organisation sponsorere Højtidskalenderen og kampagnen for et åbent og imødekommende Danmark, der sætter mangfoldigheden i centrum? Hent informationsmateriale her.

Stor funktionalitet og bred tilgængelighed

Højtidskalenderen - der indeholder de seks største religioners højtider og beskriver, hvordan de markeres - består af en trykt kalender, en gratis applikation til smartphones, og det er også muligt at hente alle højtider fra kalenderen ind i sin personlige kalender på computer eller telefon. Dermed henvender kalenderen sig til alle typer brugere og giver sponsorerne bred eksponering. 2014-udgaven blev trykt i 5.000 eksemplarer og app'en har aktuelt over 70.000 brugere i både Danmark og udlandet.

Brugere af Højtidskalender-app'en får tilsendt en push-besked på de dage, hvor en højtid markeres. Hovedsponsorerne bliver promoveret i disse push-beskeder, hvilket giver en markant øget synlighed.

Hent app’en til Android eller iPhone/iPad via QR-koden herunder:

Effektivt markedsføringsværktøj

Et sponsorat af Højtidskalenderen sender et stærkt signal til omverdenen om, at jeres virksomhed anser mangfoldighed som et værdsat og værdifuldt element i det danske samfund og bidrager samtidig til at styrke inklusion og dialog om kulturelle forskelligheder på de danske arbejdspladser.

Kun fantasien sætter grænser for, hvordan et sponsorat af kalenderen kan benyttes til at brande din virksomhed. Tryg har eksempelvis kørt flere aktive kampagner på virksomhedens Facebook-profil, hvor de har udloddet Højtidskalendere til interesserede. Det har givet anledning til dialog og øget synlighed på de sociale medier. Læs mere om Trygs brug af Højtidskalenderen i en aktiv CSR-strategi her.

Et funktionelt værktøj

Ud over den stærke signalværdi udgør Højtidskalenderen et funktionelt værktøj for ledere og medarbejdere på mange danske arbejdspladser.

Nogle steder bruges den til at lægge vagtplaner, som tager højde for religøse forskelle. Andre steder skaber den opmærksomhed omkring forskellige behov hos en mangfoldig kundegruppe eller giver anledning til inddragelse af særlige kulturelle kompetencer blandt medarbejdere.

På sygehusene i Region Midtjylland bliver kalenderen fx brugt til at lægge vagtplaner, der tager højde for forskellige religiøse højtider, så medarbejdere med andre religiøse tilhørsforhold kan dække jul og påske, mens muslimer kan få flere fridage under Ramadanen. Læs om Region Midtjyllands brug af kalenderen her.

Bliv sponsor

Er du interesseret i at blive sponsor af Højtidskalenderen 2016, kan du kontakte kommunikations- og projektkonsulent Helle Thorbøl Møller på htm@foreningen-nydansker.dk eller tlf. 4045 6790 for mere information.

I 2015 var temaet for kalenderen 'Det er talentet, der tæller’. Sammen med Sepp Piontek, Mathias Zanka Jørgensen, Rikke Rønholt og andre nationale sportsikoner samarbejdede vi med en række danske virksomheder for at sætte fokus på, at dygtige danskere er en mangfoldig gruppe – og at det er talent og kompetencer, der er afgørende for succes. Se Højtidskalenderen 2015 her. Følgende virksomheder sponsorerede kalenderen:

CPH West • Det Danske Charter for Mangfoldighed • Integro • Integrationsnet • Kulturministeriet • Lærdansk  Friaminds • MacDonalds • Q8 • Region Midtjylland

I 2014 sponsorerede følgende virksomheder kalenderen:

Arriva • Bland dig i byen – Københavns Kommune • Copenhagen Capacity • Falck  Lærdansk • McDonald’s • Nykredit • Q8 – Kuwait Petroleum • Region Midtjylland • Rådet for Etniske Minoriteter • Tryg