JES VISSING TIEDEMANN

Projektkonsulent

Hovedopgaver ved Foreningen Nydansker

Hos Foreningen Nydansker arbejder jeg primært med at implementere branchepakker i en række af landets kommuner. Herudover varetager jeg mindre opgaver, arbejder med løbende projekt- og tilbudsudvikling samt foreningens medlemsservice.

Branchepakker er et organisatorisk koncept på integrationsområdet udviklet i samarbejde mellem LG Insight og Vejle Kommune. Foreningen Nydansker samarbejder aktuelt med LG Insight om udbredelsen af konceptet til flere af landets kommuner.

Branchepakkekonceptet er en sammenhængende og brancheorienteret måde at organisere den kommunale integrationsindsats på. Fokus er på at hjælpe personer hurtigt i jobs i brancher med gode jobmuligheder og lave indgangsforudsætninger via sammenhængende og målrettede virksomhedsforløb med fokus på optræning af nødvendige branchespecifikke kvalifikationer. Læs mere om konceptet her.

Uddannelse

Jeg er uddannet socialrådgiver og cand.mag. i Arbejdslivsstudier og Pædagogik, og har siden jeg blev færdiguddannet arbejdet med beskæftigelsesrettede projekter og indsatser for forskellige grupper af borgere uden for arbejdsmarkedet.

Tidligere erhvervserfaring

• Fuldmægtig, Arbejdsmarkedskontor Øst, STAR: Understøttelse af den regionale implementering af beskæftigelsesreformen samt pulje- og projektadministration.
  • Socialfaglig konsulent og Udviklingskonsulent, PPclinic: Ansvarlig for samarbejde med kommuner, pensions- og forsikringsselskaber, interne udviklings- og projektopgaver.
  • Projektkonsulent, Foreningen Nydansker: Mangfoldighedsanalyser i danske virksomheder samt CRS-indsatser i udsatte boligområder
  • Konsulent, Tobiassen Konsulenterne: Behandling af langvarige sygedagpengesager for Jobcenter København
  • Sagsbehandler, Jobcenter Frederiksberg: behandling af sygedagpengesager, revalidering- og fleksjobsansøgninger.

jt@foreningen-nydansker.dk
DOWNLOAD VISITKORT