Se højtiderne i din egen kalender

I 2016 kan du få alle højtiderne fra Højtidskalenderen vist i din egen kalender. På smartphones og tablets gøres det ved at dele højtiderne fra app'en, og på alle andre platforme kan højtiderne tilføjes ved at åbne en online version af kalenderen. Den findes via linket herunder.

Online version af Højtidskalenderen 2016 (dansk)

Når du klikker på linket herover, vil Højtidskalenderen automatisk åbne i dit normale kalenderprogram (fx Outlook). Kalenderen åbnes som en selvstændig kalender, men hvis du ønsker at se højtiderne sammen med dine aftaler og begivenheder, skal du blot trække Højtidskalenderen over i din normale kalender. Så nemt er det!

Online version of the Holiday Calendar 2016 (English)

When clicking the link above, the Holiday Calendar will automatically open in your prefered calendar (e.g. Outlook). The Holiday Calendar will firstly open as a new calendar parallel to your usual calendar. If you wish to see the Holidays side by side with your scheduled events, all you have to do is drag and drop the Holiday Calendar into your usual calendar. Simple as that!

For instructions in English regarding the Holiday Calendar App click here.

Højtiderne i egen kalender i iPhone/iPad

Når du har downloadet 2015-versionen af Højtidskalender-app'en (den kan hentes her), kan du vælge at se højtiderne i iCalender. Det gør du således:

1. Åben Højtidskalender-app'en
  2. Vælg "Kalender" i bunden
  3. Vælg "Menu" i øverste højre hjørne
  4. Vælg "Del alle højtider"
  6. Når processen er afsluttet kan du lukke app'en og åbne din kalennder applikation
  7. En ny lokal kalender vil være tilgængelig for dig nu, og denne indeholder alle højtiderne fra applikationen.
  8. Ved at klikke på en af højtiderne inde din egen kalender får du mulighed for at læse mere om højtiden enten på vores hjemmeside, eller via app'en.

Højtiderne i egen kalender i Android

1. Åben Højtidskalender-app'en
  2. Vælg "Kalender" i toppen af skærmen
  3. Åben menuen via din menu-knap
  4. Vælg "Del alle"
  5. Delingen kan tage et par minutter, så vent venligst og forsøg så vidt muligt ikke at forstyrre telefonen i processen (det er muligt at telefonen vil se ud som om den bare er frosset, men vent tålmodigt og tryk evt. på et andet menupunkt fra tid til anden så for at se om telefonen reagerer - når den gør er den færdig).
  6. Når delingen er afsluttet åbner du dit almindelige kalenderprogram, og du vil finde en ny lokal kalender som indeholder alle højtiderne fra applikationen
  7. Hvis en af højtiderne klikkes på inde i den personlige kalender, får du muligheden for at læse mere om den pågældende højtid enten via hjemmesiden eller via applikationen

Hvis du ikke finder den hjælp du har brug for i denne instruktion, står Foreningen Nydansker gerne til rådighed. Vi kan kontaktes på telefon 33 93 43 83 eller på mail maa@foreningen-nydansker.dk