Aktiv mangfoldighedsledelse

Med udgangspunkt i mange års erfaring med mangfoldighedsledelse, bl.a. fra projekter som M+ og INNOVÆKST, tilbyder Foreningen Nydansker at køre et tilpasset mangfoldighedsforløb for din virksomhed.

Mangfoldighed avler nytænkning, innovation, effektivitet og beslutningsdygtighed, fordi vi bliver udfordret og inspireret af at møde mennesker, der er forskellige fra os selv, og det kan aflæses på bundlinjen. Forskning dokumenterer, at virksomheder og teams præsterer dårligere, når medarbejderne er for homogene, mens der skabes bedre vilkår for udvikling og vækst, hvis mangfoldigheden inddrages aktivt på arbejdspladsen.

Hvis din virksomhed trænger til at blive helt skarpe på, hvilke kompetencer I har i medarbejderstaben, hvilke I mangler og hvordan I bedst sætter forskellige kompetencer i spil, kan et mangfoldighedsforløb hjælpe jer på vej.

”Forskellige livserfaringer blandt medarbejderne betragtes i ATP som en vigtig kilde til fornyelse, fleksibilitet og arbejdsglæde for medarbejderne. Resultatet er bedre løsninger, innovation og højere produktivitet.”

Peter Heller, HR-Udviklingskonsulent i ATP.

Et mangfoldighedsforløb påbegyndes typisk med en vurdering af den nuværende mangfoldighed blandt medarbejderne og en rating af den aktuelle indsats for at drage nytte af denne. På den baggrund gives forslag til nye strategier og tilgange, der kan aktivere at involvere medarbejdernes unikke kompetencer.

Vil din virksomhed gerne profitere af en aktiv mangfoldighedsstrategi?

Så kontakt os gerne og hør nærmere på telefon 3393 4383.

Savner du flere gode argumenter?

Læs fx her, hvordan mangfoldighed kan skabe værdi hos både store og små virksomheder:

Se casesamling fra M+: 'Mangfoldighedspotentiale? Eksempler fra virksomheder der realiserer deres mangfoldighedspotentiale.'

Se resultatpjece fra Innovækst.

Når mangfoldighed skaber værdi – Foreningen Nydansker og Integrationsministeriet

Diversity as an Engine of Innovation – Deloitte Review

Global Diversity and Inclusion: Fostering Innovation Through a Diverse Workforce – Forbes Insights

Medarbejderdreven innovation og mangfoldighed - Forsknings- og Innovationsstyrelsen