Pressalit vinder CSR-pris

Den prestigefyldte pris for socialt ansvar i virksomheder, CSR People Prize, tilfaldt Foreningen Nydanskers medlem Pressalit, da årets CSR Awards blev uddelt i Sønderborg den 29. september 2011.

Prisen blev givet til Pressalit for deres mangeårige og integrerede CSR-indsats, hvor Pressalit særligt har arbejdet med at inkludere marginaliserede grupper på arbejdspladsen.

I den forbindelse har virksomheden været involveret i flere indsatser målrettet nydanske borgere.

I 2010 samarbejdede Foreningen Nydansker med Pressalit om et erhvervsmentorforløb, hvor den østjyske virksomhed, gav flere af deres medarbejdere lov til, at være erhvervsrettede mentorer for højtkvalificerede nydanske ledige i arbejdstiden. »Det var et godt projekt, og det gav arbejdsglæde for medarbejderne,« fortæller CSR projektleder hos Pressalit, Ellen Marcussen. Ikke kun de jobsøgende kvinder fik noget ud af projektet, hvor hele 21 ud af 22 ledige kom i job.

Ved at give en hånd til integrationen af nydanske kvinder kommer Pressalits medarbejdere tilbage med input, som vi kan bruge i vores arbejde med mangfoldighed.

Ellen Marcussen, CSR projektleder, Pressalit

Det sociale ansvar er efterhånden en del af virksomhedens strategiske fundament og der arbejdes hårdt for løbende at tænke nyt i forhold til CSR. Endelig blev Pressalit også hædret for, i høj grad at udbrede den gode CSR-historie i offentligheden.

Stort tillykke og tak for godt samarbejde til Pressalit!

Læs mere om CSR Fonden og CSR Awards 2011