Lancering af nyt ratingsystem for mangfoldighedsperformance

Foreningen Nydansker og M+ teamet inviterer til konference, hvor vi lancerer det nye M+ ratingsystem for mangfoldigheds- performance.

Konferencen bliver afholdt på Marriott Hotel, Kalvebod Brygge 5, 1560 København, mandag d. 1. oktober 2012 fra kl. 10.00-16.00.

M+ & ratingsystemet

M+ konsortiet bestående af Dansk Erhverv, Copenhagen Business School, Københavns Kommune og Foreningen Nydansker har sammen med tredive danske arbejdspladser udviklet et redskab til evaluering af virksomheders performance på mangfoldighedsområdet, målt på fem parametre:

• Praktisk mangfoldighedsledelse
  • Rekruttering og fastholdelse
  • Kommunikation og markedsføring
  • Innovation-, produkt- og serviceudvikling
  • Mangfoldighed i eksterne relationer og partnerskaber

Det nye ratingsystem er udviklet på baggrund af analyser af virksomhedernes indsats på mangfoldighedsområdet. Det kan bruges som et effektivt redskab til at dokumentere den enkelte virksomheds indsats og påpege konkrete udviklings- og vækstmuligheder. Det skaber blandt andet en solid platform for branding og synliggørelse på mangfoldighedsområdet.

Dagens program

På lanceringsdagen vil der være faglige oplæg fra internationale virksomhedsledere og eksperter. Eksempelvis præsenteres erfaringer fra FORD og Novartis’ strategiske arbejde med mangfoldighed blandt medarbejdere og i samarbejdsrelationer med henblik på at opnå konkurrencemæssige fordele. På dagsordenen er også den nyeste forskning inden for mangfoldighedsområdet. Eftermiddagen byder på den officielle lancering af ratingsystemet samt paneldebat med repræsentanter fra flere involverede M+ virksomheder.

Tilmelding

Hvis du har interesse i at få indblik i, hvordan de virksomheder, der deltager i M+, arbejder innovativt med mangfoldighed, er der stadig ledige pladser til konferencen. Kom og hør nærmere om virksomhedernes erfaring med ratingsystemet og om mulighederne for, hvordan jeres arbejdsplads kan drage fordel af mangfoldigheden i jeres organisation.

For tilmelding eller spørgsmål, kontakt Jes Tiedemann fra Foreningen Nydansker på jt@foreningen-nydansker.dk eller +45 3338 6212. Download programmet for dagen her.