Integrationspriser 2012

For 11. år i træk uddeles Integrationspriserne til fem helt særlige personer, kommuner, foreninger og arbejdspladser, der er med til at fremme integrationen over hele Danmark. Vil I være med på vinderpodiet i år?

"Modtagerne af Integrationspriserne er mønstereksempler på, hvordan vi med stor succes får nydanskere med ind i vores fællesskab. Integrationspriserne uddeles til dem, der går forrest for at sikre, at integration ikke blot er noget, vi taler om, men noget der sker hver eneste dag rundt omkring i hele Danmark. Det er værd at fejre, og derfor glæder jeg mig også til igen i år at uddele Integrationspriserne," udtaler social- og integrationsminister Karen Hækkerup.

Integrationspriserne uddeles til dem, der går forrest

Fem priskategorier

Der uddeles i år priser indenfor følgende fem priskategorier:

•  Årets nydanske forælder
    Prisen tildeles en nydansk mor eller far, der på forbilledlig vis har udvist forældreansvar og engagement i lokalsamfundet
  • Årets arbejdsplads
    Prisen tildeles en privat eller offentlig arbejdsplads, der på forbilledlig vis har styrket integrationen af nydanskere på arbejdsmarkedet.
  • Årets medarbejder
    Prisen tildeles en person, der på forbilledlig vis har gjort en forskel for at styrke mangfoldigheden på sin arbejdsplads.
  • Årets kommune
    Prisen tildeles en kommune, der på forbilledlig vis har ydet en helt særlig indsats for nydanskeres integration lokalt
  • Årets frivillige forening
    Prisen tildeles en forening, der på forbilledlig vis har ydet en helt særlig indsats for nydanskeres integration i det danske civilsamfund.

Foreningen Nydansker ønsker de gode mangfoldighedsindsatser synliggjort og vil derfor opfordre jer til at indstille jeres arbejdsplads og/eller jeres medarbejdere. En nominering eller en pris vil bidrage til at fremhæve den indsats, I gør for at fremme mangfoldighed i jeres virksomhed.

Kontakt os endelig, hvis I har spørgsmål eller ønsker input til indhold. Fristen for indstillinger er den 9. november kl. 12.00.

Indstil til priserne her

Bestil billetter til arrangementet d. 3. december her