Højtidskalender 2013 er på gaden

Foreningen Nydanskers Højtidskalender 2013 er udkommet takket være årets sponsorvirksomheder: Arriva, Bland Dig I Byen, Excellence i Mångfald, Kulturministeriet, Lærdansk, McDonald's, Nykredit, PRinfoTrekroner, Q8, Region Midtjylland, Tryg, Integrationsviden - Viden der virker.

Det er niende år i træk, at Foreningen Nydansker udgiver Højtidskalenderen med private og offentlige virksomheder som sponsorer. Højtidskalenderen viser de fem største religioners helligdage. Hver måned finder man en kort gennemgang af højtiderne, deres betydning og hvordan kristne, jøder, buddhister, muslimer og hinduister markerer dem. Kalenderen er dermed et redskab til at opnå større viden om verdensreligionerne, hvilket kan være den direkte vej til øget dialog og åbenhed over for kulturelle og religiøse forskelle hos brugere og kolleger.

Ud over den fysiske udgave udkommer Højtidskalenderen 2013 som gratis applikation til smartphones. Du kan allerede nu downloade app’en ved at taste www.foreningen-nydansker.dk/app i din telefons webbrowser, men den opdateres først med datoerne for 2013 i starten af december.

Donation af Højtidskalendere til velgørende organisationer

Nykredit, Q8 og PRinfoTrekroner, der alle er blandt sponsorerne af Højtidskalenderen 2013, har i år valgt at donere et større antal Højtidskalendere til velgørende organisationer til glæde og gavn for hundredvis af medarbejdere, frivillige og brugere på eksempelvis asylcentre, lektiecaféer og sprogcentre.

”Ved at videregive vores andel af kalenderne til organisationerne, håber vi at medvirke til at øge forståelsen og respekten mellem religioner og kulturer.” Sådan begrunder HR-chefen hos Q8, Berit Jebjerg, virksomhedens beslutning om at donere størstedelen af de Højtidskalendere, der hører med i et sponsorat, til Dansk Røde Kors, Dansk Flygningehjælp og De Danske Sprogcentre. Og hos Frivillignet, der er en del af Dansk Flygtningehjælp, sætter man stor pris på den gestus: ”Donationen er en dejlig anerkendelse af det engagement, Flygtningehjælpens frivillige yder over hele Danmark. Kalenderen vil uden tvivl være et brugbart redskab for vores frivillige, som dagligt er i kontakt med mennesker med forskellige religiøse tilhørsforhold, ” Lone Tinor-Centi, chef for Frivillignet.

Lone Tinor-Centi, chef for Frivillignet.

Bestil kalenderen

I år uddeler vi op til tre gratis kalendere pr. person/institution/virksomhed efter først-til-mølle-princippet. Alt, hvad du skal betale er forsendelsesomkostningerne, hvilket giver en pris på 60,- for tre stk.
Send 60 kroner i frimærker til:

Foreningen Nydansker
att. Vesna Nikolic
Sankt Peders Stræde 28C

Eller afhent dem gratis på samme adresse.