Eksporttalentkonference: More International Experts

Har din virksomhed interesse i at møde internationale talenter og blive inspireret af danske virksomheder, der allerede har haft stor succes med at ansætte internationale konsulenter til eksport? Så mød op til eksporttalentkonference tirsdag den 19. november.

Eksportrådet og Etnisk Erhvervsfremme afholder konference:

Tirsdag den 19. november 2013 kl. 09.00 - 15.30

Konferencen henvender sig til små og mellemstore virksomheder, der overvejer at eksportere til nye markeder, og til internationale eksporttalenter bosiddende i Danmark.

Til konferencen kan du:

• Blive inspireret af succesfulde eksportvirksomheder
  • Møde internationale eksporttalenter
  • Få professionel rådgivning og viden om nye eksportmarkeder
  • Finde information om, hvordan du starter en virksomhed
  • Lære, hvordan du pitcher din forretningsplan
  • Udvide dit netværk

Program og tilmelding

Se det spændende program og tilmeld dig på hjemmesiden her.

Mød de fem goodwill-ambassadører på konferencen "More International Export Talent", og læs her deres holdning til, hvordan internationale talenter kan hjælpe dansk eksport.

Succes med eksporttalenter hos Daintel

Foreningen Nydansker har netop fået en ny progressiv medlemsvirksomhed, nemlig Daintel, som bevidst går efter at ansætte nydanske eksporttalenter med henblik på at åbne op for nye markeder.

Daintel har eksempelvis haft stor succes med at ansætte en brasiliansk-født nydansker, Gustavo Ferraz de Luna. Det har åbnet døren til det brasilianske marked, fortæller Troels Bierman Mortensen, Chief Operations Officer i virksomheden.

”Gustavo har bidraget med viden og netværk på markedet, som har givet Daintel hurtigere adgang til et lokalt netværk samt større troværdighed hos kunderne”, forklarer Troels Bierman Mortensen.

Alt i alt har det resulteret i langt lavere omkostninger end at udstationere en dansk fuldtidsrådgiver i Brasilien. I dag er Gustavo ansat som fuldtidsrådgiver, og 40 procent af Daintels medarbejdere er nydanskere med henblik på at ruste virksomheden til at ekspandere til Norge, Sverige, Tyskland og Schweiz.

Kontakten til Gustavo skete tilfældigt i en elevator, men med lanceringen af den nye portal www.eksportjob.dker der etableret nemmere adgang til at skabe flere værdifulde kontakter mellem virksomheder og internationale eksporttalenter.