Ny og forbedret Højtidskalender på gaden

Takket være årets sponsorer er Højtidskalenderen 2014 netop udkommet i en ny og mere tidssvarende udgave. I år er Højtidskalenderen styrket med en ny funktion, der gør det muligt at hente alle højtider ind i din egen kalender på computer eller telefon. Samtidig har vi forbedret Højtidskalender-app’en, så den i langt højere grad kan tilpasses dine interesser og behov. Den nye Højtidskalender er dynamisk og funktionel og har ubegrænset tilgængelighed.

Læs mere om Højtidskalenderen her.

Højtider i Outlook og andre elektroniske kalendere

Vi har udviklet Højtidskalenderen som .ics-fil, hvilket betyder, at du kan importere alle højtiderne fra kalenderen ind i en hvilken som helst elektronisk kalender, hvad enten du benytter Outlook, notes, google calendar eller noget fjerde. Dermed ser du højtiderne side om side med dine egne aftaler og kan lettere inddrage dem i planlægningen. Via et link kan du læse uddybende beskrivelser af de enkelte højtider. Denne funktion er gratis og har ubegrænset tilgængelighed.

Du henter Højtidskalenderen i .ics-format på denne side, hvor du også finder en brugsanvisning.

Foreningen Nydanskers Højtidskalender fås nu som .ics-fil, hvilket gør det muligt at hente alle de religiøse højtider ind i sin Outlook-kalender og se dem side om side med egne aftaler og møder.

Individuel tilpasning af Højtidskalender-app’en

Siden 2011 har Højtidskalenderen også eksisteret som app til smartphones, hvilket har betydet markant øget udbredelse og anvendelighed. 2014-udgaven af app’en kan findes i app-store og på android market inden årsskiftet. I den nye version kan du vælge hvilke religioner, du er interesseret i, samt hvornår du vil påmindes om specifikke højtider. Så kan du eksempelvis få en påmindelse en uge før ramadanen starter. Dermed har du tid til at overveje, hvilken betydning denne højtid har for dine kolleger og for jeres arbejdsplads. For virksomheder med en mangfoldig medarbejderstab og komplicerede vagtplaner kan det være af stor betydning, at det er muligt at inddrage de religiøse højtider i planlægningen. Læs her om Region Midtjyllands erfaringer.

Større tilgængelighed og forbedret funktionalitet

App’en og .ics-filen sikrer, at du altid har informationer om højtiderne lige ved hånden. Derfor har den trykte udgave af Højtidskalenderen nu en anden funktion end tidligere. Vi har gjort den trykte kalender mindre og fjernet beskrivelserne af højtiderne. Nu fungerer kalenderen til at skabe overblik over alle de religiøse højtider og inspirere til nysgerrighed og dialog, mens beskrivelserne findes i app’en og på vores hjemmeside. Den trykte Højtidskalender kan hænge på væggen eller stå på bordet i personalestuen eller kontoret, mens alle medarbejdere har app’en i lommen og ical-filen på computeren. Dermed når Højtidskalenderen ud til langt flere brugere både på den enkelte arbejdsplads og helt generelt.

Det er tiende år i træk, at Foreningen Nydansker udgiver Højtidskalenderen. I år er kalenderen sponsoreret af Arriva, Bland dig i byen - Københavns Kommune, Copenhagen Capacity, Lærdansk, Rådet for Etniske Minoriteter, Falck, McDonald's, Nykredit, Region Midtjylland, Q8, Tryg og friaminds.

Bliv sponsor af Højtidskalenderen 2015