Det er talentet, der tæller

Danskhed har mange ansigter, og dygtige danskere er en mangfoldig gruppe. Det er budskabet i en ny kampagne under overskriften ’Det er talentet, der tæller’, som Foreningen Nydansker lancerer sammen med en række danske virksomheder.

Sammen med Pierre Emile Højbjerg, Josephine Touray, Wilson Kipketer og andre nationale sportsikoner ønsker Foreningen Nydansker og en række danske virksomheder at sætte fokus på, at ’Det er talentet, der tæller’. At dygtige danskere er en mangfoldig gruppe – og at det er talent og kompetencer, der er afgørende for succes. Se kampagnebilleder her.

I ’Højtidskalenderen 2015’ viser Foreningen Nydansker portrætter af 12 danskere, som i kraft af deres talent repræsenterer Danmark ude i verden, men som har udenlandske rødder. Alle er gode eksempler på, at Danmark styrkes, når vi byder personer og bidrag fra den øvrige verden velkommen.

”Det er vigtigt, at vi med kampagnen kan skabe et positivt fokus og være med til at styrke en talentdagsorden. Det danske arbejdsmarked er mangfoldigt, og på de fleste arbejdspladser er der skattede medarbejdere, som har rødder i andre lande. Også i fremtiden har Danmark brug for, at vi kan tiltrække dygtige talenter med rødder i andre lande, som kan levere vigtige nye input til vores erhvervsliv og samfund, ” udtaler Torben Møller-Hansen, direktør i Foreningen Nydansker.

Mathias ”Zanka” Jørgensen er et af de sportstalenter, der medvirker i Højtidskalender 2015 og kampagnen ’Det er talentet, der tæller’.

Vil du støtte talentdagsordenen?

Vil du eller din arbejdsplads bidrage til at få budskabet om, at ’Det er talentet, der tæller’ ud over rampen, kan du fx:

Tak til alle sportstalenter og sponsorer, der har støttet Højtidskalenderen 2015 og kampagnen for et åbent og imødekommende Danmark, der sætter talentet i centrum.