Erhvervslivet støtter kampagnen #MangfoldighedSkaberVærdi

Kampagnen #MangfoldighedSkaberVærdi har allerede fået massiv støtte fra erhvervslivet. Virksomhederne vil være med til at byde etnisk mangfoldighed velkommen på det danske arbejdsmarked og synliggøre positive effekter af en mangfoldig medarbejderstab.

”Med kampagnen #MangfoldighedSkaberVærdi vil vi skabe opmærksomhed omkring, at indvandrere, efterkommere og flygtninge er en værdifuld ressource på arbejdsmarkedet. Det gælder både socialt og økonomisk. Det er der mange virksomheder, der allerede ved - og handler efter. Men vi håber, at kampagnen vil understrege den positive betydning af mangfoldighed på danske arbejdspladser,” siger direktør i Foreningen Nydansker, Torben Møller-Hansen.

Bestseller, ATP, Adecco, IBM,Ekstrabladet og Forsvaret er nogle af de store arbejdspladser, der bakker op om kampagnen. Det har de gjort ved at tage et billede fra deres arbejdsplads, hvor en leder og nogle ansatte holder et skilt med kampagnens navn #MangfoldighedSkaberVærdi og en sætning, der beskriver, hvordan mangfoldighed bidrager på deres arbejdsplads.

Se kampagnebilleder på Facebook

”Kampagnen rammer vores værdier – spot on. Hos os arbejder vi hver dag på at fremme mangfoldighed, lighed og inklusion på arbejdsmarkedet – og på at gøre en særlig indsats for dem, som ikke kan finde fodfæste på arbejdsmarkedet. #MangfoldighedSkaberVærdi er et vigtigt budskab – det ønsker vi aktivt at deltage i udbredelse af,”siger Susan Nørgaard, Head of Sales and Marketing hos Adecco.

Positive effekter af mangfoldighed på arbejdspladsen

For mange virksomheder er mangfoldighed lig med gladere medarbejdere, større rekrutteringsgrundlag, bedre kundetilfredshed eller adgang til nye markeder og øget innovation - effekterne af mangfoldighed på arbejdsmarkedet kan være mange.

”En arbejdsplads med mangfoldighed og rummelighed kan bringe endnu flere af samfundets talenter i spil – til glæde for både medarbejdere og arbejdsplads,” siger teamleder hos ATP, Rikke Bech Harning.

Medarbejdere fra ATP: Deeq Mohamed, kantinemedarbejder, Rikke Bech Harning leder af FASE+, Ali Aliwar i praktik som servicemedarbejder og Patcharee Sirikhunsang, servicemedarbejder.

Kampagneliv på sociale medier

Virksomhedernes kampagnebilleder bliver løbende delt på Foreningen Nydanskers Facebookside og Twitter og virksomhedernes egne sociale medier. Du kan være med til at udbrede budskabet ved at dele og like billederne.

Læs mere om baggrunden for kampagnen, og hvordan din arbejdsplads kan være med på kampagnesiden Mangfoldighed skaber værdi.

Yderligere information

Kommunikationskonsulent, Helle Thorbøl Møller: 4045 6790, htm@foreningen-nydansker.dk