Inspiration til mentorrollen

Som erhvervsmentor er du med til at gøre en forskel for nytilkomne udlændinge, der søger job i Danmark. Vi vil gerne klæde dig bedst muligt på til rollen som mentor og derfor har vi nedenfor samlet nyttig viden, værktøjer og links, som du kan lade dig inspirere af i mødet med din mentee.

Brugbare værktøjer fra mentorkurset

Herunder finder du udvalgte slides fra mentorkurset, som kan bruges til at komme godt fra start med mentorforløbet.

Herunder findes udvalgte værktøjer på engelsk.

Nyttige links til nyankomne udlændinge

• International Citizen Service - Borgerservice på engelsk
  • Første Job i Danmark - Projekt under Beskæftigelses- og integrationsforvaltningen i Københavns Kommune, der hjælper udlændinge i gang med en karriere i Danmark
  • Expat in Denmark - Netværk for udenlandske arbejdstagere
  • Work in Denmark - Arbejdsmarkedsstyrelsens hjemmeside for international rekruttering
  • Jobindex - Jobbank med over 10.000 jobopslag dagligt
  • Rockport Institute - Artikel som inspiration og motivation til at lave det bedst mulige CV
  • NemCV - Gratis guide som hjælper dig til opsætning af et professionelt CV
  • Løntilskudsregler - Information om løntilskud i private virksomheder - Københavns Kommune

Her finder du nyttige guides og gode råd til brugen af LinkedIn.

OBS! Nedenstående links er på dansk og kan derfor ikke videreformidles direkte til mentee. Men del gerne ud af egen viden og erfaringer med LinkedIn til mentee.

• Hvorfor være på LinkedIn - Hvilke fordele findes der ved at være aktiv på LinkedIn? Få svaret her samt gode råd til, hvordan man gebærder sig generelt ift. bl.a. antal opdateringer, søgbarhed og balancen mellem at hjælpe/trække på sit netværk.
  • Optimér din personlige salgstragt på LinkedIn - I dette indlæg får du introduceret salgstragten og hvordan du kan bruge den til at optimere din LinkedIn profil
  • E-bog introducerer til LinkedIn - Bestil Morten Viums gratis e-bog All in – Networking og personlig branding med LinkedIn, og find ud af, hvordan du udnytter den teknologiske udvikling og LinkedIn til at skabe resultater gennem professionel networking
  • Guides og indlæg om LinkedIn - Her findes en masse forskellige indlæg om LinkedIn samt konkrete guides til at komme i gang
  • Erhvervsmentorkorpset på LinkedInPå LinkedIn finder du Erhvervsmentorkorpsets gruppe. Her har du mulighed for at netværke med de andre mentorer og vi holder dig løbende opdateret omkring netværksarrangementerne i foreningen. Derudover holder vi dig opdateret i forhold til relevante jobopslag, arrangementer og events for mentees

Kurser og arrangementer
Når der er kommende netværksarrangementer i kalenderen, kan du se invitationen i øverste højre hjørne på siden her
Se kommende datoer for mentorkurser og tilmeld dig her (Husk at udfylde din mentorprofil her inden du tilmelder dig!)