Vi søger frivillige mentorer!

For at give et billede af, hvilke mentees der lige nu leder efter frivillige mentorer, har vi lavet denne liste. Passer du godt sammen med en af profilerne, hører vi gerne fra dig. Du må også meget gerne dele denne liste med dit netværk, sende den til dine kolleger, medarbejdere etc. Den vil løbende blive opdateret, da vi hele tiden får nye mentees. Vi glæder os til at høre fra dig!

Læs mere om målgruppen, og hvad der kræves som mentor via links til indsatserne herunder.

Vil du være mentor? Kontakt projektkonsulent Trine Lundgaard Hoffmann eller tilmeld dig i dag, via det elektroniske profilskema her

Erhvervsmentorer - Københavns Værtsprogram & Copenhagen Talent Bridge

Geografi: Storkøbenhavn og Nordsjælland

I samarbejde med Københavns Kommunes værtsprogram og en række jobcentre i Region Hovedstaden etablerer vi erhvervsmentorforløb for nyankomne udlændinge. De nyankomne har alle været i Danmark i mindre end tre år, og de fleste har en mellemlang eller lang uddannelse bag sig. Fælles for dem alle er, at de søger sparring til jobsøgningsprocessen og viden om det danske arbejdsmarked. Mentor og mentee mødes ca. to gange om måneden - gerne på mentors arbejdsplads - i ca. seks måneder. Som erhvervsmentor skal man være i arbejde og gerne have flere års erhvervserfaring. Man skal bo eller arbejde i Storkøbenhavn og kunne tale engelsk.

Vi mangler tit mentorer indenfor følgende felter:

• Forskning og undervisning
  • Naturvidenskab og medicinalbranchen
  • Interesseorganisationer
  • Arkitektur/byplanlægning
  • Ingeniørfagene

Listen over de mentees, der lige pt. mangler en mentor (Listen bliver opdateret en gang om ugen):

• 51-årig italiensk mand med omfattende erfaring i reklamebranchen. Søger netværk inden for sit felt og vil gerne lære mere om at være freelancer i Danmark.
  • Geolog med PhD fra England på 42 år. Hun har sideløbende arbejdet med revision de sidste 15 år og er pt. i gang med at læse en MBA. Har brug for sparring til hvordan hun kan sætte sine kompetencer i spil i Danmark.
  • 41-årig læge med speciale i hæmatologi og kardiologi som kommer fra Ukraine. Hun er interesseret i at arbejde i farma-industrien i Danmark.
  • Kvindelig civilingeniør fra Iran på 34 år. Har erfaring med projektledelse inden for bygge og anlæg. Søger netværk og hjælp til jobsøgning.
  • Hollandsk mand på 40 år med erfaring i projektledelse inden for vandføring og kloakering på kommunalt niveau. Søger afklaring i forhold til relevante virksomheder.
  • 35-årig kvinde fra Serbien med PhD i Environmental Chemistry. Vil gerne have sparring og hjælp til at gå fra det akademiske miljø til den private sektor.
  • Arkitektuddannet kvinde fra Thailand på 36 år. Er interesseret i at anvende sin baggrund i byggebranchen og ønsker derfor kontakter inden for dette felt.
  • Kinesisk mand på 32 år med en kandidat i Food Science & Engineering. Har erfaring med arbejde inden for fødevareproduktion og ønsker at søge job inden for sit felt her i Danmark.
  • Kvinde fra Indien på 30 år. Har en MBA i marketing og international business. Søger arbejde inden for sit felt. Har brug for hjælp til opbygning af netværk og jobsøgningsprocessen.
  • Indonesisk kvinde på 27 år. Er uddannet i Food Science & Technology fra Københavns Universitet med speciale i fødevaresikkerhed. Ønsker hjælp til jobsøgning og er interesseret i at forstå dansk arbejdskultur.
  • Kvinde på 45 år fra Malaysia. Har en MBA i Business Management og 20 års erfaring i luftfartsbranchen. Hun er interesseret i at afklare sine muligheder for at arbejde inden for samme felt i Danmark.

Kulturvært - Københavns Værtsprogram

Geografi: København

Som Kulturvært vil du blive matchet med en nydansker, der deler en eller flere af de samme interesser som dig, og som gerne vil introduceres til byens kultur- og foreningsliv - herigennem vil han/hun få mulighed for at lære byen at kende, blive bedre til at tale dansk og finde et socialt netværk.

Listen over de mentees, der lige pt. mangler en kulturvært (Listen bliver opdateret en gang om ugen):

• 30-årig mand fra Kroatien. Er meget engageret inden for teater og scenekunst. Han vil gerne møde ligesindede samt lære mere om kunst og kultur på dansk grund.
  • Mandlig jurist på 29 år fra Pakistan. Han er interesseret i at komme tættere på det danske samfund ved blandt andet at øve dansk og blive introduceret til kulturelle muligheder i Danmark.
  • 33-årige mand fra Pakistan som har arbejdet som chauffør i otte år. Han er interesseret i at se mere af Købehavn og lære mere om den danske kultur.
  • 29-årige Franskmand med ingeniørbaggrund. Hun er interesseret i at lære om Danmark og den historie, kulturbaggrund samt lære det danske sprog.
  • 46-årige italiensk kvinde. Hun elsker litteratur og savner at lave frivilligt arbejde. Hun ønsker en mentor, som vil vise hende rundt i KBH.

Odense Host Programme

Geografi: Odense og omegn

I samarbejde med Odense kommune matcher Foreningen Nydansker nyankomne, jobsøgende udlændinge med frivillige erhvervsaktive fynboer. De nyankomne matches enten med karrieværter eller kulturværter, som kan hjælpe dem i jagten på en karriere i Danmark eller give et indtryk af dansk kulturliv og samfundsforhold.

Liste over mentees i Odense, der lige pt. Mangler en mentor (Listen bliver opdateret en gang om ugen):
Skal have karrierevært:

• Ingeniør, som er uddannet på bachelorniveau, fra Eritrea på 28 år. Han er jobsøgende, men ønsker hjælp til at søge videre uddannelse på SDU, hvor han drømmer om at studere robotteknologi.
  • Kvinde fra Polen på 31 år. Hun har en kandidat i Management & Marketing. Er interesseret i at arbejde inden for salg og service med fokus på hurtigt omsættelige varegrupper.
  • Kvinde fra Australien på 38 år. Hun har en dobbeltuddannelse inden for journalistisk og professionel Writting/Publishing samt en diplomuddannelse inden for Business Management. Hun ønsker en mentor, som har styr på salg og marketing.
  • 28-årige mand fra Ungarn. Er uddannet IT-teknolog, og han ønsker at få kendskab til IT-systemerne i Danmark.

Skal have kulturvært:

• 32-årig kvinde fra Kina. Har ingeniørbaggrund. Hun er gift og har en datter. Ønsker inspiration til familieorienterede aktiviteter i Odense lokalområde. Hun er også interesseret i at øve dansk og blive introduceret til det danske samfund