Højtidskalenderen

Foreningen Nydansker udgiver hvert år 'Højtidskalenderen' med private og offentlige virksomheder og aktører som sponsorer. Kalenderen har siden 2005 bidraget til bedre opgaveløsning, større medarbejdertilfredshed og inklusion på hundredvis af danske arbejdspladser.

Højtidskalenderen består i dag af en trykt kalender, en applikation til smartphones og en hjemmeside, hvorfra højtiderne kan hentes ned til Outlook og andre elektroniske kalendere ganske gratis. Højtidskalenderen er dermed både funktionel og bredt tilgængelig.

Kalenderen præsenterer kristne, jødiske, muslimske, sikhiske, buddhistiske og hinduistiske højtider samt en række internationale mærkedage. Kalenderen giver overblik og viden om verdensreligionerne samtidig med, at den indbyder til åbenhed og nysgerrighed over for kulturelle og religiøse forskelle. Det er til stor gavn for arbejdspladser, som har en mangfoldig medarbejderstab eller betjener kunder med mange forskellige baggrunde.

Første skridt på vej mod job

Højtidskalenderen 2017 sætter fokus på integrationen af flygtninge på det danske arbejdsmarked. Kalenderen samler de bedste eksempler på indsatser og initiativer, der alle sammen udgør de første, vigtige skridt mod et job i Danmark. Læs mere om kampagnen her.

Kampagne og kalender sponsoreres i 2017 af:

Universelt budskab og stor funktionalitet

Højtidskalenderens hovedbudskab er, at mangfoldighed er i spil på mange arbejdspladser, og at det tilfører værdi for dansk erhvervsliv. Ud over at kalenderen indbyder til dialog og kulturforståelse, kan den også fungere som et praktisk værktøj og medvirke til bedre opgaveløsning.

Nogle virksomheder bruger eksempelvis Højtidskalenderen til at lægge vagtplaner, der drager nytte af medarbejdernes forskellige religioner. Andre vælger med udgangspunkt i kalenderen at fejre andre højtider end de kristne og dermed styrke inklusionen af medarbejdere og brugere med andre baggrunde. Vi har desuden set eksempler på, at kalenderen er blevet brugt som undervisningsmateriale, firmajulegaver og meget mere. Også virksomheder med forretninger i andre verdensdele og rejsende i almindelighed har stor glæde af kalenderen.

Fortæl os gerne, hvordan I bruger Højtidskalenderen hos jer og læs her, hvordan kalenderen konkret er bragt i spil hos Region Midtjylland og Tryg.

Bestil kalenderen på tryk

Er du interesseret i at modtage et trykt eksemplar af Højtidskalenderen, kan den bestilles hos sekretær Vesna Nikolic. Bestiller du maks. fem eksemplarer, betaler du kun for porto og ekspedition. Yderligere eksemplarer faktureres med 80 kr./stk. + moms samt porto og ekspedition.

Bliv sponsor på Højtidskalender 2018

Er din arbejdsplads interesseret i at blive sponsor på Højtidskalenderen 2018? Kontakt da projektkonsulent Sandra Wolter på telefon 2594 6475 eller mail sw@foreningen-nydansker.dk.