Information til kulturværter

Som kulturvært er du med til at byde nye Københavnere velkomne og gøre deres første tid i Danmark lidt lettere. Vi vil her på siden uploade værktøjer, der kan gøre det lettere for dig at være kulturvært.

Hvad omfatter kulturværtsrollen?

For at du og din mentee begge får udbytte af jeres forløb, har vi udarbejdet en introduktion til rollen som kulturvært. Her kan du læse om Kulturværtsprogrammet og hvordan du bedst hjælper din mentee med at nå de målsætninger, han eller hun har sat for sig selv om at lære dansk, udvide sit sociale netværk eller på anden måde gøre en aktiv indsats for at få en god tilværelse i Danmark.

Værktøj til forventningsafstemning

På jeres første møde skal I udfylde eller tale om indholdet af kulturværtsaftalen (Culture Host Agreement), som lægger op til, at I får forventningsafstemt i forhold til de udfordringer, der ellers ofte kan opstå i løbet af et mentorforløb. Derudover opfordrer vi jer til at midtvejsevaluere efter 3 måneder, for at sikre jer, at I er på rette vej, og endeligt gøre status når I vælger at afrunde forløbet.

Events

Vi afholder løbende arrangementer for vores kulturværter, se de aktuelle tilbud herunder og hold dig orienteret om forskellige andre tilbud i vores private Facebook-gruppe.