Hæder og ære

Fællesskabsprisen 2016

Beskrivelse af udmærkelse: Bryd Unges Ledighed Nu, er et mentorprojekt, der rækker ud til unge udsatte i hele landet, for at tilbyde støtte og vejledning i de unges dagligdag.

Dato for udmærkelse: jun. 2016

Udmærkelsens udsteder: http://faellesskabsprisen.dk/

Integration, børne- og socialministerens særlige pris 2013

Beskrivelse af udmærkelse: Årets særpris: Foruden priserne i de fem kategorier, valgte daværende social-, børne- og integrationsminister Annette Vilhelmsen i 2013 at indstifte en særpris. Prisen gik til Foreningen Nydansker og er blevet til pga. vinderens store arbejde med at integrere nydanskere på arbejdsmarkedet. Foreningen Nydansker viser, hvordan erhvervslivet kan spille en aktiv og afgørende rolle i integrationen.

Dato for udmærkelse: okt. 2013

Udmærkelsens udsteder: Integration, børne- og socialministeren

Nomineret til 'Årets innovative projekt 2013'

Beskrivelse af udmærkelse: Til fejringen af Frivillighedens Dag 2013 bliver der i København uddelt fire priser for frivilligt arbejde. Med næsten 100 indstillinger valgte juryen fire nominerede i hver af kategorierne 'Årets Innovative Projekt', 'Årets Partnerskab', 'Årets Sociale Projekt' og 'Årets Frivillige Københavner'. Foreningen Nydansker blev nomineret for 'Erhvervsmentorkorpset'.

Dato for nominering: okt. 2013

Udmærkelsens udsteder: Frivillighedens dag 2013

Ugens App i Børsen 2012

Beskrivelse af udmærkelse: Højtidskalenderen til Android og iPhone. Højtidskalenderen er et godt værktøj for den interesserede, som gerne vil følge med i helligdagene. Det kan både være i regi af egen religion og kulturkreds, men også andres. Kalenderen er udgivet af Foreningen Nydansker.

Dato for udmærkelse: mar. 2012

Udmærkelsens udsteder: Dagbladet Børsen

Danmarks bedste frivilligjob 2010

Beskrivelse af udmærkelse: Prisen gives for Foreningen Nydanskers frivillige erhvervsmentorkorps.

Dato for udmærkelse: sep. 2010

Udmærkelsens udsteder: Aftenshowet, DR1

Kommunikationsprisen 2006

Beskrivelse af udmærkelse: For sammen med Dansk Erhverv at have udviklet og afholdt succesfulde jobbørsarrangementer.

Dato for udmærkelse: maj 2006

Udmærkelsens udsteder: Dansk Kommunikationsforening

FTF Kulturpris 2001

Beskrivelse af udmærkelse: Gives som anerkendelse af Foreningen Nydanskers indsats for mangfoldighedsledelse på det danske arbejdsmarked og for at sætte integration til positiv debat.

Dato for udmærkelse: maj 2001

Udmærkelsens udsteder: FTF

Årets dagbladskampagne 2000

Beskrivelse af udmærkelse: Foreningen Nydansker modtog udmærkelsen for dagblads kampagnen 'Når jeg bliver stor vil jeg være hvid'.

Dato for udmærkelse: okt. 2000

Udmærkelsens udsteder: Danske Dagblades Forening

Reklame for alvor 1999

Beskrivelse af udmærkelse: Foreningen Nydansker vandt i 1999 støtte til reklamekampagnen "Hvor dansk skal man være" - hvor organisationen modtog et reklamebudget på mere end 10 mill.

Dato for udmærkelsenov. 1999

Udmærkelsens udsteder: Dansk Reklamebranche