IGU og branchepakker

Vores ydelser sikrer det bedste udbytte af samarbejdet med virksomheder i 20 af Danmarks mest effektive kommuner og en række af vores landsdækkende medlemsvirksomheder.

Branchepakker for virksomheder

Ønsker I som virksomhed at sikre en opkvalificering af medarbejdere, I har i praktik eller løntilskud? Foreningen Nydansker samarbejder med virksomheder i alle brancher omkring udviklingen af Branche-pakker, der understøtter kvalificerede forløb, der giver værdi for både praktikanter og virksomhed.

Branchepakker for kommuner

Har din kommune brug for en effektiv metode til at få ledige flygtninge og indvandrere i beskæftigelse? Branchepakker er sammenhængende forløb, der opkvalificerer den ledige til en specifik delbranche, hvor jobmulighederne i lokalområdet er gode. Foreningen Nydansker er konceptleverandør på Branchepakker og kan klæde kommunens medarbejdere på til at arbejde med Branchepakker.

IGU-ydelser til kommuner

Foreningen Nydansker samarbejder med danske jobcentre om at etablere lokale samarbejder, som sikrer flere og bedre IGU-forløb til glæde for både erhvervsliv og flygtninge. Læs mere om vores indsatser her.

IGU-værktøjer

Integrationsgrunduddannelsen kan være et rigtig godt værktøj til at få flygtninge og familiesammenførte i gang på det danske arbejdsmarked. Foreningen Nydansker har udarbejdet en række eksempler på uddannelsesplaner samt konkrete anbefalinger, som kan hjælpe virksomheder, kommuner og uddannelsesinstitutioner med at skabe gode IGU-forløb.

Sofie Havn Jensen
Mangfoldighedsteamet