Mangfoldighedsteamet
Souschef
Mobil:

Kulturel brobygning

Vores løsninger og værktøjer bygger bro mellem kulturer og sikrer samarbejde og gensidig indsigt - i såvel privat som offentligt regi.

Kurser til virksomheder

Vil I sikre jer, at alle nye medarbejdere føler sig velkomne og godt klædt på til en hverdag i jeres virksomhed? Book et kursus om hvordan I kommunikerer på tværs af kulturer, et mentorkursus, hvor jeres "gamle" medarbejdere lærer hvordan de kan støtte den nye medarbejder bedst muligt, eller et kursus i mangfoldighedsledelse, hvor I lærer hvordan I kan få alle talenter i spil.

Uddannelse af kommunale medarbejdere

Ønsker jeres kommunale medarbejdere øget viden omkring interkulturel kommunikation? Gennem kurset, der udbydes som en del af Efteruddannelse om Integration (bedreintegration.nu) kan I lære hvordan I kan skabe progression hos borgeren ved at fokusere på individet frem for den kulturelle baggage.

Ledelsesressourcer

Foreningen Nydansker har gennem 20 år vejledt kommuner og virksomheder i kulturel brobygning. Gennem konkrete værktøjer og rådgivning kan vi støtte jer i arbejdet med at skabe en organisation, hvor alle medarbejdere føler sig værdsatte og mødt med et åbent sind. Det giver gladere medarbejdere og skaber værdi for virksomheden.

Højtidskalender

Siden 2005 har Foreningen Nydansker udgivet 'Højtidskalenderen' med private og offentlige virksomheder og aktører som sponsorer. Kalenderen viser højtider for de seks største religioner og består af en trykt kalender, en applikation til smartphones og en hjemmeside, hvorfra højtiderne kan hentes ned til Outlook og andre elektroniske kalendere ganske gratis.

Vejledning om uddannelse

Flere faggrupper har i de seneste år erfaret, at det kræver en indsats allerede inden de unge vælger uddannelsesretning, hvis talentmassen og mangfoldigheden skal øges. Foreningen Nydansker understøtter afviklingen af gymnasie- og skolebesøg, hvor frivillige fortæller om studie- og karrierevalg. Vi kan hjælpe jeres branche med at nå ud til de unge eller etablere en mentorordning, hvor færdiguddannede kan støtte unge under studietiden.

Mangfoldighedsteamet
Souschef