Søgning

Søg efter Mangfoldighedsledelse

Mangfoldighedsledelse

Vores ydelser hjælper private virksomheder og kommuner, der ønsker at lede mangfoldighed som værdiskabende ressource.

Big data-analyse: ISS-modellen

Ønsker I viden om, hvor jeres virksomhed står i forhold til andre virksomheder, når det kommer til mangfoldighed? Ved hjælp af ISS-modellen kan Foreningen Nydansker foretage en undersøgelse af mangfoldigheden på jeres arbejdsplads, sammenlignet med andre virksomheder i jeres branche eller geografiske område.

Virksomhedsanalyse: Diversity Deep dives

Et Diversity Deep Dive undersøger mangfoldighedsforståelsen på medarbejder- og ledelsesniveau samt den nuværende praksis på området. I en afsluttende rapport får jeres virksomhed desuden råd og vejledning til fremtidige initiativer, så I kan blive endnu skarpere på mangfoldigheden.

Ledelsesressourcer

Har I en mangfoldighedsstrategi der sikrer, at jeres organisation forbliver innovativ og nytænkende? Foreningen Nydansker har siden 1998 arbejdet strategisk med mangfoldighedsområdet og kan vejlede jer i at tænke i nye baner, når det kommer til hvordan I får mest ud af mangfoldigheden.

APP: 'Mangfoldig Hverdag'

Foreningen Nydansker har udviklet app'en 'Mangfoldig Hverdag', der indeholder 50 gode råd til konkrete hverdagssituationer, hvor mangfoldighed har betydning. App'en henvender sig til mellemledere og medarbejdere, som skal have hverdagen til at fungere med en gruppe forskellige kolleger, der alle kan noget helt særligt.

Det danske charter for mangfoldighed

Foreningen Nydansker administrerer Det danske charter for mangfoldighed. Skriv under på mangfoldighedscharteret eller etablér et charter for jeres specifikke branche. Sådan signalerer I som virksomhed, kommune eller brancheorganisation, at I arbejder målrettet med mangfoldighedsledelse, og at I værdsætter et arbejdsmiljø, hvor alles kompetencer udnyttes bedst muligt.

Jes Vissing Tiedemann
Mangfoldighedsteamet