Direktør
33 38 62 03
20 12 92 72

Mangfoldig ledelse

Foreningen Nydansker har i over 20 år arbejdet strategisk med mangfoldighedsindsatser. Gennem samarbejde med vores medlemsvirksomheder og kommuner har vi fået en dybdegående indsigt i, hvordan virksomheder kan lægge en mangfoldighedsstrategi, der passer til den konkrete organisation samt de specifikke behov og ambitioner, som virksomheden har.

Få sparring om vejen til en mere mangfoldig og innovativ organisation

Vi kan vejlede jer i at tænke i nye baner, når det kommer til, hvordan I får mest ud af mangfoldigheden. Er I interesserede i at høre mere om, hvad vi kan tilbyde, så kontakt gerne direktør Torben Møller-Hansen.

Big data-analyse: ISS-modellen

ISS Danmark har i forbindelse med deres undersøgelse 'Mangfoldig ledelse giver højere indtjening' (ISS, 2016) udviklet en metode, der gør det muligt at undersøge mangfoldigheden på ledelsesniveau på tværs af virksomheder og brancher, for derefter at rate virksomhederne i forhold til hinanden. I Foreningen Nydansker kan vi ved hjælp af denne metode hjælpe jer som virksomhed med at benchmarke jer i forhold til andre virksomheder.

Undersøgelsen kan give jer indsigt i, hvor I står i forhold til mangfoldighed på ledelsesniveau eller blive udgangspunktet for en ny mangfoldighedsstrategi.

DIVERSITY IN MANAGEMENT RATING

Gennem 'Diversity in Management Rating'-undersøgelsen analyseres mangfoldigheden på ledelsesniveau inden for jeres valgte branche eller geografiske område.

Undersøgelsen kan eksempelvis give jer overblik over:

• Hvor jeres virksomhed placerer sig i forhold til konkurrerende virksomheder på mangfoldighed i ledelsen
  • Hvordan virksomhederne i jeres kommune fordeler sig i forhold til mangfoldighed på ledelsesniveau

Kontakt os

Ønsker I at høre mere om om undersøgelse og metode, så kontakt gerne direktør Torben Møller-Hansen.

Diversity Deep Dives

Ønsker I viden om, hvordan det står til på mangfoldighedsområdet i jeres organisation?

Foreningen Nydansker kan foretage en undersøgelse af mangfoldigheden på jeres arbejdsplads eller give jer et overblik over, hvor mangfoldig jeres ledelse er sammenlignet med andre virksomheder i jeres branche eller geografiske område.

Kombineret kan de to undersøgelser udgøre et solidt afsæt for jeres organisations videre arbejde med mangfoldighed og den gode ledelse.

DIVERSITY DEEP DIVE – ET MANGFOLDIGHEDSTJEK PÅ JERES ARBEJDSPLADS

”Hæren har særligt gennem de sidste år haft fokus på diversitet, men har ikke i tilstrækkeligt omfang haft succes med at forankre det bredt i organisationen. Deep Dive analyserne har givet os et dybdegående indblik i, hvordan vores nuværende diversitetsperspektiv opfattes i organisationen og dermed, hvordan vi konkret kan arbejde videre med at skabe effekt og accept i organisationen,” major Lotte Vammen, Hærstaben.

Gennem Deep Divet undersøges mangfoldighedsforståelsen på medarbejder- og ledelsesniveau, og jeres nuværende praksis på området kortlægges. Den endelige rapport giver desuden råd og vejledning til fremtidige initiativer i netop jeres organisation, så I kan blive endnu skarpere på mangfoldigheden.

Et Diversity Deep Dive giver jer:

• Overblik over mangfoldigheden i jeres organisation
  • Konkrete best practice-eksempler fra jeres arbejdsplads
  • Gode råd til fremtidige initiativer, inden for områder som:
  • Målrettet rekruttering af nye medarbejdere
  • Skabelsen af nye platforme for innovation og udvikling
  • Udviklingen af en mangfoldighedsstrategi, der passer til jeres organisation

Kontakt os

Kontakt projektkonsulent Jes Vissing Tiedemann for at høre nærmere om Diversity Deep Dives og priser for et mangfoldighedstjek på jeres arbejdsplads.

Direktør
33 38 62 03