Søgning

Søg efter "Mentor"

Mentorindsatser

Vi har organiseret Danmarks største aktive netværk af mentoruddannede erhvervsfolk. De står til rådighed for flygtninge, nydanskere og unge i 25 af Danmarks kommuner.

For Virksomheder

Foreningen Nydansker har mere end 10 års erfaring med mentorrelationer. Vi har udarbejdet værktøjer og kurser, der kan hjælpe jeres virksomhed, hvis I ønsker at etablere en successfuld mentorordning. Mentorordninger kan etableres med internt fokus på at støtte nye medarbejdere, eller med eksternt fokus, hvor jeres medarbejdere eksempelvis hjælper flygtninge og nydanskere med netværksdannelse, cv og jobsøgning.

For Højtuddannede

Er jeres medarbejdere interesserede i corporate volunteering? I virksomheder landet over bruger medarbejdere nogle timer hver måned for at hjælpe jobsøgende, internationale borgere som er højtuddannede og bosiddende på Sjælland eller i Odense. Herunder kan du læse mere om de forskellige projekter og hvordan I kan etablere en mentorordning.

For Flygtninge

Foreningen Nydansker samarbejder med kommuner og virksomheder for at hjælpe flygtninge i job og uddannelse. Herunder kan du læse mere om de forskellige muligheder for samarbejde, som vi kan tilbyde samt lade dig inspirere af nuværende projekter og cases.

For Unge

Bryd unges ledighed NU! hjælper udsatte unge fra 15 til 30 år med at blive afklaret i forhold til valg af uddannelse og/eller job. En mentor kan hjælpe de unge med ansøgninger og CV og dele ud af deres viden om netværk eller en specifik branche.

For Kvinder

PIFT er et mentortilbud til unge kvinder i alderen 15-30 år, som har alvorlige udfordringer i hverdagslivet og ikke formår at starte eller fastholde uddannelse, eller komme i beskæftigelse.

For nye københavnere

Udover at arbejde med erhvervsrettede mentorordninger, arbejder Foreningen Nydansker også med frivilligt baserede mentorordninger som fokuserer mere på det sociale og kulturelle aspekt af at falde godt til i byen.