Søgning

Søg efter "Unge"

Bliv erhvervsmentor

Kan du afsætte 3 timer om måneden i 3 måneder til at hjælpe en ung videre ved at dele ud af dit branchekendskab og netværk? Så tilmeld dig som erhvervsmentor.

Vi har en udfordring. Vores unge har brug for netværk til lokale arbejdspladser. Til trods for at en del unge kommer videre fra kontanthjælp til uddannelse eller arbejde, returnerer 70% af dem til kontanthjælpssystemet inden for et år, og op til halvdelen af de unge frafalder påbegyndte erhvervsuddannelser – blandt andet fordi de ikke kan finde praktik/lærepladser. Det er skidt for de unge og samfundet. Vi er et korps af erhvervsledere, som med din hjælp kan bryde de 70 %.

BLIV ERHVERVSMENTOR

Kan du afsætte 3 timer om måneden i 3 måneder? Så har du muligheden for at mødes med en ung fra dit lokalområde. Vær med til at bryde de unges ledighed og del ud af din viden, dit branchekendskab og introducer den unge for dit netværk.

Ansøg om at blive erhvervsmentor

KURSER

Vi inviterer løbende til mentorkurser og netværksarrangementer, hvor du også har mulighed for at møde de andre mentorer.

GUIDE TIL ERHVERVSMENTORSAMTALER

Vi har skrevet en guide til erhvervsmentorsamtaler, hvor du kan hente inspiration til dit mentorforløb med din mentee. Find den nederst på siden.

EKSPERTPANEL

Vi har tilknyttet et ekspertpanel til mentorindsatsen, bestående af en række fagprofessionelle med viden inden for psykiske diagnoser, misbrug, integration og ungdomskriminalitet. Du kan som mentor få rådgivning og vejledning af vores eksperter, hvis du støder på udfordringer i dit mentorforløb.

Læs mere her.

HOTLINE

Vi følger telefonisk løbende op på alle mentorforløb. Du kan som mentor altid ringe eller skrive til os, hvis du ønsker råd eller sparring i forhold til dit møde med den unge. Kontakt Trine Bruun Mathiasen eller Cathrine Klokkedal:

Trine Bruun Mathiasen
Projektleder
Trine Bruun Mathiasen
Tlf.:
Cathrine Klokkedal
Projektleder
Cathrine Klokkedal
Tlf.:

Downloads / Bryd unges ledighed NU

Hér er Bryd Unges Ledighed NU!