Bryd unges ledighed NU!
Projektkonsulent
Tlf.:

Projekt: 'Gør en forskel for en flygtning'

'Gør en forskel for en flygtning' arbejder for at hjælpe flygtninge, der er interesserede i at arbejde eller påbegynde en uddannelse inden for LO’s områder. Det kan f.eks. være inden for industrien, rengøring og service, håndværksfagene, restaurationsbranchen, omsorgssektoren, handel og kontor med mere.

Alle flygtninge kan få en mentor

Målgruppen er alle flygtninge, der har været i Danmark i maksimum fem år og kan tale dansk eller engelsk på et niveau, så de kan kommunikere med en erhvervsmentor. Det er muligt for alle flygtninge, uanset alder, at få en mentor - så længe flygtningen kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

Projektet har modtaget støtte fra Styrelsen for International Rekruttering og Integration (SIRI). Det startede op i december 2016 og kører frem til december 2018. Der er pt. indgået samarbejde med Odsherred, Kalundborg, Holbæk, Aabenraa, Lyngby-Taarbæk, Odense, Gentofte, , Frederikshavn, Esbjerg, Varde Kommune samt Vestegnens Sprog- og Kompetencecenter.

Projektet er et samarbejde mellem FIU-Ligestilling, AOF og Foreningen Nydansker.

Er du interesseret i at høre mere om mentorordningen?

Du kan få mere viden om eventuelle muligheder for at starte et samarbejde op ved at kontakte projektkonsulent Hedy Sadraddin herunder.

Tag evt. også et velkomment kig på FIU-Ligestillings hjemmeside.

Downloads / Bryd unges ledighed NU

Bryd unges ledighed NU!