Bryd unges ledighed NU!
tb@foreningen-nydansker.dk

Bryd unges ledighed NU!

Mentorindsatsen 'Bryd unges ledighed NU!' hjælper udsatte unge fra 15 til 30 år med at blive afklaret i forhold til valg af uddannelse og/eller job.

Mentorerne er erhvervsledere og kan hjælpe de unge med ansøgninger og CV, med generel afklaring og de kan dele ud af deres viden om en specifik branche og deres netværk. Således får de unge støtte til, sammen med UU, sagsbehandlere og samarbejdspartnere, at identificere deres styrker og ønsker i relation til uddannelse og job.
Mentor og mentee mødes som udgangspunkt tre timer om måneden i tre måneder og tilpasser løbende tidsforbruget efter behov.

Læs mere om projektet

Erhvervsvenner

Mentorindsatsen hjælper unge i alderen 13-17 år godt på vej i en ungdomsuddannelse.

Erhvervsvenner er et frivillig mentorprojekt for unge, uanset etnicitet, i 7.-10. klasse. Mentorforløbet retter sig mod unge, der har brug for ekstra støtte til at håndtere hverdagens udfordringer og som har brug for hjælp og afklaring på vejen til ungdomsuddannelse. Mentorforløbet skal være med til at styrke de unge fagligt, socialt og personligt til at navigere mere sikkert igennem ungdomslivet. Den unge og mentor mødes som udgangspunkt 4 timer om måneden i 9 til 12 måneder.

Læs mere om projektet

Cathrine Klokkedal