Mentorindsatsen 'Bryd Unges Ledighed!

Mentorindsatsen 'Bryd Unges Ledighed' hjælper udsatte unge fra 15 til 30 år med at blive afklaret i forhold til valg af uddannelse og/eller job.

Mentorerne er erhvervsledere og kan hjælpe de unge med ansøgninger og CV, med generel afklaring og de kan dele ud af deres viden om en specifik branche og deres netværk. Således får de unge støtte til, sammen med UU, sagsbehandlere og samarbejdspartnere, at identificere deres styrker og ønsker i relation til uddannelse og job.
Mentor og mentee mødes som udgangspunkt tre timer om måneden i tre måneder og tilpasser løbende tidsforbruget efter behov.

Samarbejde med virksomheder

Vil du være med til at gøre vores ungeindsats til en succes? Du og din virksomhed kan gøre en positiv forskel for de unge, for jeres lokalområde og for jer selv som virksomhed.

I har netværket, kontakterne og branchekendskabet, der kan være med til at bryde unges ledighed.

Bliv erhvervsmentor

Kan du afsætte 3 timer om måneden i 3-6 måneder? Så har du muligheden for at mødes med en ung fra dit lokalområde. Vær med til at bryde de unges ledighed og del ud af din viden, dit branchekendskab og introducer den unge for dit netværk.

Tilmeld dig til at få en erhvervsmentor

I 2020 har vi med støtte fra Tuborgfondet fundet erhvervsmentorer til 138 FGU-elever fra hele landet! Pr. 1. december 2020 er der lukket for tilmelding, da projektperioden nærmer sig sin afslutning.

Vi håber på at finde nye midler til indsatsen, så vi også kan matche FGU-elever med erhvervsmentorer i 2021. Vil du vide mere, så kontakt projektleder Sofie Havn Jensen på [email protected]-nydansker.dk eller tlf. 33 38 62 05.