Direktør

Rådgivning og udvikling

Vi har gennem 20 år været erhvervslivets foretrukne mangfoldighedspartner på integrationsområdet. Dette skyldes vores horisontale tilgang fra politisk tilblivelse til lokal implementering.

Rådgivning og Beslutningsstøtte

Foreningen Nydansker har gennem 20 år hjulpet danske virksomheder og kommuner med at overskueliggøre det strategiske arbejde med integration og mangfoldighed. Vi kan hjælpe jer med at tage de mest hensigtsmæssige beslutninger for jeres organisation.

Projektudvikling og Implementering

På baggrund af erfaringer fra mere end 200 integrationsrelaterede projekter har vi kompetencerne til at hjælpe jer med projektstyring og -udvikling. Derudover kan vi give konkrete bud på, hvordan I sikrer, at jeres projekt lever op til både de økonomiske rammer og lovgivningsmæssige forhold.

Kurser og undervisning

Foreningen Nydansker yder i forbindelse med et projektsamarbejde altid særlig støtte i opstartsfasen og sørger for omfattende undervisning af medarbejdere og frivillige, eksempelvis i forbindelse med mentorprojektor og Branchepakker.

Analyse af arbejdsmarked

I Foreningen Nydansker anbefaler vi, at nye projekter så vidt muligt baseres på fakta og grundig analyse. I samarbejde med LG Insight tilbyder vi eksempelvis kommuner at få foretaget en arbejdsmarkedsanalyse forud for et Branchepakkeforløb.

Evaluering og undersøgelse

Projektevaluering er afgørende for et projekts legitimitet over for andre aktører. Med en knivskarp evalueringsplan signalerer I over for samarbejdspartnere og investorer, at I er opsatte på, at igangværende projekter skal være virkningsfulde. Foreningen Nydansker foretager løbende evalueringer af både interne og eksterne projekter, i tæt samarbejde med de enkelte projektgrupper.

Susie Skov Nørregård
Mangfoldighedsteamet