Projektevaluering

Projektevaluering er afgørende for et projekts legitimitet over for andre aktører. Med en knivskarp evalueringsplan signalerer I over for jeres investorer, at I er opsatte på, at igangværende projekter skal være fagligt stærke og virkningsfulde. Evalueringen kan med fordel ske løbende igennem projektperioden, så praksis styrkes undervejs i processen. Således bliver evalueringen en metode, der kan hjælpe den videre proces og som sikrer, at jeres projekt løbende forbedres og justeres, så det har den bedste effekt for målgruppen.

En effektundersøgelse kan gøre udslaget, når det skal besluttes, hvorvidt et projekt skal fortsætte, eller hvis der er usikkerhed omkring projektets resultater og indvirkning på beboerne. Dette kunne fx omhandle, hvorvidt et mentorprojekt i boligområdet hjælper flere unge i arbejde eller uddannelse.

Foreningen Nydansker foretager løbende evalueringer af både interne og eksterne projekter i tæt samarbejde med de enkelte projektgrupper. Vi har bl.a. udarbejdet rapporten pdf Fritidsjob for fremtiden (3.33 MB) , der fastslår, at unge, der har arbejde gennem ungdomsårene, med langt større sandsynlighed afslutter en ungdomsuddannelse end deres jævnaldrene uden fritidsjobs.

FÅ STYRKET JERES PROJEKT

Hør mere om mulighederne for at få evalueret jeres projekt eller udarbejdet en effektundersøgelse ved at kontakte souschef Susie Skov Nørregård.

Susie Skov Nørregård
Mangfoldighedsteamet