Kurser for IGU-værter

Er jeres virksomhed vært for en IGU-elev, eller planlægger I at ansætte en? Foreningen Nydansker tilbyder kurser for IGU-værter, der ønsker at være bedst muligt klædt på til at byde nye elever velkommen og til løbende at understøtte deres forløb.

Train the trainer: Kurser for virksomhedskonsulenter

Med 'train the trainer'-forløbet bliver virksomhedskonsulenter fra kommunen klædt på til at undervise virksomhedsrepræsentanter i god modtagelse af praktikanter og arbejdet med målrettede branchespecifikke forløb.

Ved forløbets afslutning kan konsulenterne selv varetage undervisning af virksomhedsrepræsentanter på 1½-3 timers kurser og er fortrolige med både undervisningsmaterialet og de konkrete redskaber til virksomhedsforløbene.

Mentorkurser

Hvis jeres virksomhed ønsker at støtte nye medarbejdere i den første tid på arbejdspladsen, kan Foreningen Nydansker vejlede jer i opstarten af en intern mentorordning eller uddanne nøglemedarbejdere til at agere mentor for eksempelvis en flygtning, som I har i praktik.

Kurser i interkulturel kommunikation

I arbejdet med flygtninge og indvandrere er det vigtigt at kunne forstå og håndtere kulturelle forskelle. Foreningen Nydansker tilbyder virksomheder, boligområder og andre organisationer et kursus i interkulturel kommunikation, der har til hensigt at give medarbejderne en øget bevidsthed om, hvad der sker i mødet med andre kulturer.

Foreningen Nydansker tager jævnligt ud til virksomheder, kommuner og boligområder for at igangsætte dialog blandt medarbejderne om mangfoldighed og kulturforståelse.

Kurser i mangfoldig ledelse

Foreningen Nydansker har arbejdet med mangfoldighedsledelse og rådgivet virksomheder på området siden 1998. Det betyder, at vi i dag besidder en bred viden inden for området og kan sammensætte kurser, der kan opfylde jeres virksomheds specifikke behov.

Susie Skov Nørregård
Mangfoldighedsteamet