Sociale og kulturfokuserede mentorindsatser

Udover at arbejde med erhvervsrettede mentorordninger, arbejder Foreningen Nydansker også med frivilligt baserede mentorordninger som fokuserer mere på det sociale og kulturelle aspekt af at falde godt til i byen.

Programmet for kulturværter

Målgruppen til kulturværtsprogrammet er internationale borger, bosat i Københavns kommune og som max har haft opholdstilladelse i 5 år. Det kan f.eks. være ægtefæller, familiesammenførte, EU borgere, studerende, arbejdstagere etc.

Projektet er også et samarbejde med Københavns internationale jobcenter. Jobcenteret står her for at introducere borgerne til programmet og konceptet med at have en kulturvært, vi står for at finde den bedst mulige mentor til borgeren, baseret på alder, fritidsinteresser og mentees behov og følger op på forløbet løbende. Kulturværtsforløbet varer i 6 måneder, hvor kulturvært og mentee mødes 1-2 gange om måneden. Størstedelen af mentees som ønsker en kulturvært har brug for hjælp til at opbygge en større vennekreds her, lære byen bedre at kende, øve dansk etc.

Kunne du være interesseret i at blive kulturvært i dette projekt, så
Gå til ansøgningsformularen her

Kontakt gerne Projektassistent Christel Laudrup Spliid - hvis du vil vide mere.

Projekt: 'Perspektiv'

Målgruppen til dette projekt er internationale borgere som her været her i lang tid, evt. op til flere år, er bosat i Københavns kommune og som nu gerne vil have hjælp til at øve dansk og høre mere om hvilke uddannelser og/eller jobmuligheder de på længere sigt har efter at have stået uden for arbejdsmarkedet i længere tid.

Projektet er også et samarbejde med Københavns Kommune. De står for at introducere borgerne til programmet og konceptet med at have en mentor, vi står for at finde den bedte mulige mentor, baseret på alder, fritidsinteresser og faglige område mentee ønsker at vide mere om. Mentorforløbene varer i 6 måneder, hvor mentor og mentee mødes 1-2 gange om måneden.

Hvis du vil vide mere om projektet, så kontakt Studentermedarbejder Monica Elisabeth Brædder.

Christel Laudrup Spliid
Erhvervsmentorkorpset
Projektassistent
Christel Laudrup Spliid