Søgning

Søg efter "Unge"

Ekspertpanel

Foreningen Nydansker har etableret et ekspertpanel bestående af fire fagprofessionelle, som er tilknyttet mentorindsatsen Bryd Unges Ledighed NU!

Ekspertpanelet rådgiver og vejleder de frivillige erhvervsmentorer i forhold til konkrete udfordringer og dilemmaer, som rækker ud over den sparring, sekretariatet i Foreningen Nydansker kan give dem. Eksperterne har viden inden for integration, misbrug, diagnoser og ungdomskriminalitet.

PRÆSENTATION AF EKSPERTERNE:

(Klik på stillingsbetegnelsen for at åbne og lukke)

Psykolog

MICHAEL ROSENGREN DANIELSEN

PSYKOLOG, CAND.PSYCH.AUT OG CHEFPSYKOLOG I PSYKIATRIFONDEN

Michael har siden 2006 arbejdet i Psykiatrifondens beskæftigelsesafdeling, og han er i dag chefpsykolog i Psykiatrifonden. Han har mange års erfaring med at udvikle metoder til fastholdelse af psykisk sårbare på arbejdsmarkedet og i uddannelsessystemet.
Michael arbejdede som psykologfaglig koordinator på Københavns Kommunes metodeudviklingsprojekt ”Ung i Uddannelse”, der havde til formål at udvikle brugbare metoder til at støtte psykisk syge og sårbare unge til at genopnå tilknytning til uddannelsessystemet. Metoden, blev evalueret som meget brugbar og effektiv.
Han har endvidere været privatpraktiserende klinisk- og erhvervspsykolog.

Som mentor kan du få rådgivning inden for:
  • Viden om psykiatriske diagnoser og psykisk sårbarhed
  • Viden om depressive, stressede og angste handlingsmønstre
  • Fastholdelse og støtte af psykisk syge og sårbare unge i uddannelse
  • Grænser i det frivillige arbejde med sårbare unge
  • ’At lægge diagnosen på hylden’ og se den unge kvinde frem for diagnosen
  • Om behandlingsmuligheder og at ’finde vejen gennem systemet’

Interkulturel/International socialrådgiver

IDA GHIAI

INTERKULTUREL/INTERNATIONAL SOCIALRÅDGIVER, PROF.BACH.INT.SOC OG SOCIALRÅDGIVER I KOMPETENCECENTER FOR TRANSKULTUREL PSYKIATRI

Ida har siden 2011 arbejdet som socialrådgiver i Kompetencecenter for Transkulturel Psykiatri, hvor hun arbejder med behandling og forskning af traumatiserede flygtninge samt flygtninge og indvandrere hvor deres kulturelle baggrund har stor betydning for udviklingen af deres psykiske lidelse.
Hun har i kraft af sit studie og arbejde mange års erfaring med kulturelle og psykosociale problematikker blandt flygtninge og indvandrere.
Ida har tidligere arbejdet som koordinator på en kriselinje for unge piger og drenge med anden etnisk baggrund, hvor problematikker som ære/skam, kultur, traditioner, religion, identitetsudvikling, familie, arrangerede – og tvangsægteskaber, fysisk og psykisk vold var emner der blev rådgivet om.

Som mentor kan du få rådgivning inden for

• Ære/skam
  • Arrangerede- og tvangsægteskaber
  • Kulturelle og traditionelle familiemønstre
  • Traumer og psykisk sygdom hos flygtninge og indvandrere, særligt PTSD, angst og depression.
  • Sociale problemstillinger hos flygtninge og indvandrere, fx hjemløshed, tab af job, dårlig økonomi, opholdsgrundlag og familiesituation
  • Flygtninge- og migrantsituation i DK
  • Mulige konsekvenser ved at være barn af traumatiserede forældre
  • Radikalisering og ekstremisme
  • Trivsel og udvikling af børn af psykisk syge forældre herunder traumatiserede forældre

Misbrugskonsulent

SASSAN ARABZADEH JAMALI

MISBRUGSKONSULENT, BEHANDLER OG RÅDGIVER HOS U-TURN

Sassan arbejder som misbrugskonsulent og behandler i U-Turn, Københavns Kommunes rådgivningstilbud for unge misbrugere.

I U-Turn arbejder Sassan med behandling, rådgivning, forældresamtaler og oplæg for fagpersoner, skoler og private.

Sassan er uddannet i psykologi og pædagogik fra Roskilde Universitet og har næsten 20 års erfaring med at arbejde med udsatte unge fra asylcenter og på opholdssteder for unge med psykosociale problemer.

Sassan kan vejlede dig som mentor, hvis din mentee har et misbrug, eller hvis du har mistanke om dette.

Som mentor kan du få rådgivning inden for:

• Afklarende samtaler med unge misbrugere
  • Bekymring om misbrug
  • Tillidsforhold
  • Relationsarbejde
  • Hvor unge misbrugere kan søge hjælp

Socialrådgiver / Ungdomskriminalitet

THOMAS LUND

Socialrådgiver

Thomas er uddannet socialrådgiver og har derudover arbejdet i ungdomsklub og som gadeplansmedarbejder.
Derudover har han mange års erfaring fra byggebranchen, hvor han ofte har haft lærlinge med forskellige udfordringer.
Thomas kan især rådgive om udfordringer med ungdomskriminalitet.

KONTAKT

Hvis du ønsker at sparre med en af eksperterne, så kontakt projektkonsulent Kristine Colerick: 3338 6208 / Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Trine Bruun Mathiasen
Projektleder
Trine Bruun Mathiasen
Tlf.:
Cathrine Klokkedal
Projektleder
Cathrine Klokkedal
Tlf.:

Downloads / Bryd unges ledighed NU

Hér er Bryd Unges Ledighed NU!